• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

اطفای حریق جنگل های کبیرکوه با بالگرد

  • کد خبر : 10703
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
اطفای حریق جنگل های کبیرکوه با بالگرد

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، عملیات اطفای حریق در جنگل های منطقه جنگلی کبیرکوه در شهرستان آبدانان با استفاده از بالگرد وارد مرحله جدیدی شد. این آتش سوزی ظهر امروز چهارشنبه در منطقه جنگلی کبیرکوه در شمال روستای چمکبود آغاز شده و با وجود تلاش مردم و نیروهای […]

Atashsoozi_balgard_helikoopterبه گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از ایرنا، عملیات اطفای حریق در جنگل های منطقه جنگلی کبیرکوه در شهرستان آبدانان با استفاده از بالگرد وارد مرحله جدیدی شد.
این آتش سوزی ظهر امروز چهارشنبه در منطقه جنگلی کبیرکوه در شمال روستای چمکبود آغاز شده و با وجود تلاش مردم و نیروهای امدادی و ماموران اداره منابع طبیعی تاکنون مهار نشده است.

فرماندار آبدانان با بیان اینکه بخاطر سختی مسیر و صعب العبور بودن، عملیات اطفای حریق با کندی دنبال می شود، گفت: با پیگیری استاندار ایلام، یک فروند بالگرد آب پاش از طریق استان خوزستان وارد منطقه شده است.

مجید عسگری اظهار کرد: هم اینک این بالگرد با حمل دو هزار لیتر آب در هر مرحله، عملیات اطفای حریق در جنگل های کبیرکوه را آغاز کرده است.

وی افزود: با حضور و اجرای عملیات اطفای حریق توسط این بالگرد و همچنین اعزام نیروهای امدادی به محل حادثه و افزایش سرعت اطفای حریق، دامنه و حجم آتش سوزی ها کمتر شده است.

عسگری یادآور شد: جمع زیادی از داوطلبان مردمی و نیروهای امدادی نیز برای خاموش کردن این حریق به منطقه اعزام شده اند که امیدواریم با حضور این افراد، بالگرد آب پاش و تلاش نیروهای امدادی بتوانیم هر چه زودتر این آتش سوزی را مهار کنیم.

وی تاکید کرد: تمامی اداره ها و نهادهای ذیربط در شهرستان و شهرهای اطراف برای شرکت در عملیات اطفای آتش سوزی فراخوان شده و فراخوان عمومی برای مشارکت مردم نیز اطلاع رسانی شده است.

فرماندار آبدانان گفت: با توجه به بعد مسافت، گرمای هوا و سخت گذر بودن مسیر روند کنترل این حادثه به کندی صورت می گیرد.

وی با ابراز نگرانی از عدم مهار آتش اضافه کرد: دهها هکتار از عرصه های زیبای جنگلی کبیرکوه این شهرستان در صورت تداوم آتش سوزی و نرسیدن امکانات و نیروهای اطفای حریق نابود می شود.

منطقه دینارکوه شهرستان آبدانان در دو هفته گذشته نیز شاهد وقوع آتش سوزی بود که این حوادث به نابودی هفت هکتار از جنگل های منطقه منجر شد.

مناطق مختلف استان ایلام در طول دو هفته گذشته شاهد آتش سوزی های متعددی بود که به نابودی بخش های زیادی از جنگل و عرصه های طبیعی شهرهای ایلام، ایوان، دهلران و مهران انجامید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.