• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

فیلم/ بررسی بهره وری در بخش کشاورزی

  • کد خبر : 10312
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۲۹
فیلم/ بررسی بهره وری در بخش کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از شبکه خبر، عباس پاپی زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اعلام این مطلب گفت: نبود بانک اطلاعاتی جامع کشاورزی سبب شده است الگوی کشت به درستی اجرا نشود به همین علت دولت پذیرفته است که بانک اطلاعاتی جدیدی را طراحی کند. پاپی زاده با […]

keshavarzi_3به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی(IANN) به نقل از شبکه خبر، عباس پاپی زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اعلام این مطلب گفت: نبود بانک اطلاعاتی جامع کشاورزی سبب شده است الگوی کشت به درستی اجرا نشود به همین علت دولت پذیرفته است که بانک اطلاعاتی جدیدی را طراحی کند.

پاپی زاده با تاکید بر اینکه بسیاری از قوانین بخش کشاورزی درست اجرا نمی شود اظهار داشت: قانون خرید تضمینی برخی از محصولات کشاورزی که سالهاست تصویب شده جز قوانینی است که همواره در مسیر اجرا مشکل دارد و نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی متناسب فرمول قانونی آن اعمال نمی شود.
وی ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه ها نیز پیش بینی شده بود ۳۰ درصد درآمد دولت از محل مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی به بخش کشاورزی اختصاص یابد و با پرداخت یارانه به کشاورزان، به آنها کمک شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

در ادامه این گفتگو عنایت الله بیابانی نائب رئیس خانه کشاورز تنها راه نجات بخش کشاورزی را افزایش تولید و بهره وری دانست و افزود : قوانینی که در بخش کشاورزی وضع شده ، مترقی و پیشرفته است اما اگر این قوانین به درستی اجرا نشود ، راه به جایی نخواهیم برد.

بیابانی با تاکید بر اینکه منافع کشاورزان در گرو اجرای قانون است اظهار داشت: مدت هاست وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی درباره سیاست های کلی بخش کشاورزی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و کشاورزان از این اختلاف نظر آسیب دیده اند.

نائب رییس خانه کشاورز با ذکر نمونه ای از این سیاست های نادرست گفت: دولت در سال های گذشته کارخانه تولید کود اوره را به بخش خصوصی واگذار کرد . بخش خصوصی نیز با توجه به منافع ، کود تولید شده را صادر کرد و قیمت کود در بازارهای داخلی افزایش یافت و کشاورزان متضرر شدند.

بیابانی ادامه داد: همین سیاست های نادرست باعث شده که قیمت نهاده های کشاورزی در مقایسه با دو سال پیش ۳۵ درصد افزایش یابد و هم کشاورز گران تولید کند و هم مصرف کننده گران بخرد.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت واردات محصولات باغی به کشور گفت: هر چند قانون ، واردات میوه ها به جز موز را ممنوع کرده اما در سطح بازار انواع و اقسام میوه های وارداتی قابل مشاهده است و ما شواهدی داریم که نشان می دهد برخی از محصولات باغی وارداتی مسموم است.

نائب رییس خانه کشاورز با انتقاد از اینکه آمایش سرزمین در کشور به فراموشی سپرده شده است اظهار داشت: همین امر باعث شده که یک سال ، محصول به اندازه ای زیاد باشد که با لودر در گودال ریخته شود و سال پس از آن محصول به اندازه ای کم کشت شود که قیمت آن سر به فلک بکشد و همه این عوامل دست به دست هم داده تا کشاورزان ما روز به روز ضعیف تر و فقیرتر شوند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=10312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.