• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی فیروزآباد

گلاب‌گیران با توجه به نرخ پایه، مانع ورود دلالان به بازار گل محمدی شوند

  • کد خبر : 28984
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۱
گلاب‌گیران با توجه به نرخ پایه، مانع ورود دلالان به بازار گل محمدی شوند

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی فیروزآباد گفت: ارزش واقعی گل محمدی هر کیلو حداقل ۳۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود که گلاب‌گیران باید با همین نرخ پایه، مانع از ورود دلالان در این حوزه شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) از فارس؛  ، عباس رضایی  با بیان این که در سال جاری به دلیل سرمازدگی که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ رخ داد اظهار داشت: برخی از محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو دیم و آبی، انگور و گل محدی خسارات شدیدی به بار آورد که به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد.

وی افزود: کم شدن محصول در تولید و برداشت گل محمدی مطمئنا تاثیراتی را در بازار خرید و فروش به جا خواهد گذاشت که در این میان باید کشاورزان را حمایت کرده تا دچار یاس و ناامیدی نشوند.

 دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: ارزش واقعی گل محمدی هر کیلو حداقل ۳۰ هزار تومان تخمین زده می شود که گلابگیران باید با همین نرخ پایه، مانع از ورود دلالان در این حوزه شوند.

رضایی اضافه کرد: گل محمدی، گیاهی مقاوم به کم آبی، آفات و امراض میباشد که علاوه بر خواص درمانی، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی مانند ارزش صادراتی، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.

وی بیان داشت: غنچه خشک، گلاب، روغن و اسانس، فرآورده‌های برگرفته از گل محمدی علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، قابلیت صادرات به کلیه کشورهای جهان را دارد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی فیروزآباد تصریح کرد: فعالان در عرصه های صنایع تبدیلی گل محمدی با تولید گلاب، اسانس و روغن از ارزش افزوده گل محمدی بهره کافی را برده و درآمد واقعی گل محمدی می بایست عاید باغداران گردد.

گفتنی است میمند فیروزآباد از مراکز مهم تولید عرقیات ،گل محمدی و تولید اسانس است که شهرت جهانی دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.