• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی فارس در آستانه چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما:

کاربرد دانش در بخش کشاورزی، موجب حرکت به سمت توسعه دانایی محور و اقتصاد دانش پایه خواهد بود

  • کد خبر : 29675
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کاربرد دانش در بخش کشاورزی، موجب حرکت به سمت توسعه دانایی محور و اقتصاد دانش پایه خواهد بود

محمدجواد احمدی در آستانه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما، فرآوری و صنایه وابسته در دیدار با مجری برگزار کننده این رویداد اظهار کرد: کاربرد دانش در بخش کشاورزی، موجب حرکت به سمت توسعه دانایی محور و اقتصاد دانش پایه برای بهره برداران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: ایران یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان عمده خرما در سطح جهان است که این صادرات موجب ارزآوری و درآمدزایی برای کشور شده است.

احمدی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم فارس بستر را برای کاشت درخت خرما و نیز توسعه باغات خرما فراهم کرده است، گفت: کاشت درخت خرما به علت کم آب بر، توان و مقاومت بالا بیش از ۳۰ هزار هکتار سطح زیرکشت باغات و نخلستان‌ها را به خود اختصاص داده است.

رئیس سنم فارس بیان کرد: یکی از راه های برون رفت از چالش ها، ایجاد زنجیره ارزش خرما است که در دنیا الگوهای مختلفی برای آنان وجود دارد که طبق گزارش دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری معاونت امور باغبانی، کشورهایی مانند تونس، مصر و مراکش با تشکیل حلقه های تولید در زنجیره خرما به موفقیت هایی رسیده اند.

احمدی خاطر نشان کرد: چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما، فرآوری و صنایع وابسته در استان فارس فرصتی ویژه برای توسعه اقتصادی، رونق تولید، ایجاد تفاهمنامه و تبادلات اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و بازرگانان و خرید محصولات ارائه‌ شده است.

محمدجواد احمدی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دوره های آموزشی ویژه ای توسط نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خرما برگزار خواهد شد که این امر موجب توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و محرک پیشرفت دیگر بخش های اقتصادی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی تولید محصولات کشاورزی با همت مهندسین و نیروهای متخصص، نقش اساسی در توسعه پایدار بخش کشاورزی دارد اظهار کرد: کاربرد دانش در بخش کشاورزی،حرکت به سمت توسعه دانایی محور و اقتصاد دانش پایه با خلاقیت، پشتکار و نوآوری مهندسین کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی موجب خدمتگزاری به جامعه بهره برداران و فرصتی نوید بخش برای رسیدن به اهداف متعالی بخش کشاورزی و مهندسی کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی خواهد بود.

🔸 گفتنی است چهارمین نمایشگاه بین المللی خرما، فرآوری و صنایع وابسته از ۵ لغایت ۸ آبانماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه بین المللی شیراز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.