• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
34
وزیر اقتصاد در آمل اعلام کرد:

پرونده برنج مازندران برای رفتن به بورس کالا در دست بررسی است

  • کد خبر : 28533
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
پرونده برنج مازندران برای رفتن به بورس کالا در دست بررسی است

وزیر اقتصاد و دارایی گفت که پرونده برنج مازندران برای عرضه در بورس کالا در دست بررسی است ولی نیازمند کار همه جانبه برای تطبیق با شرایط بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ دکتر فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در بازدید از پایانه بین المللی صادرات برنج آمل در جمع خبرنگاران افزود: پرونده و درخواست ورود برنج مازندران به بازار بورس کالا به سازمان بورس کشور ارجاع شده است تا جوانب آن بررسی شود.

وی گفت: وزارت اقتصاد با ورود برنج به بازار بورس موافق است و از آن حمایت می کند، اما این موضوع نیازمند بررسی دقیق و کار کارشناسی است که روند آن آغاز شده و اکنون در حال بررسی همه جانبه است.

دژپسند افزود: خوشبختانه بررسی های اولیه صورت گرفته و حتی کارشناسان بورس نیز از پایانه بین المللی صادرات برنج آمل بازدید کردندکه رضایت آنها را نیز در پی داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی ورود برنج به بازار بورس را نیازمند طی مراحل متعدد و همچنین در نظر گرفتن متغیرهای مهم دانست و گفت: در مرحله نخست باید جهاد کشاورزی به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه بورس کالا دارای ویژگی هایی است که باید محصول برنج خود را با آن سازگار کند، افزود: یکی از این مباحث کیفیت است که سازمان جهاد کشاورزی باید در این مورد ورود کند تا برنج مورد نیاز با کیفیت مورد نظر مطابق با استانداردهای لازم بورس تامین شود.

دژپسند همچنین میزان توزیع را یکی از دغدغه ها و الزامات ورود برنج به بازار بورس دانست و گفت: تولید و عرضه برنج باید به استاندارد ثابتی برسد و این تعهد داده شود که میزان عرضه برنج نوسان نخواهد داشت.

وی تعهد تولید و عرضه برنج در بازار بورس را یکی از مهم ترین دغدغه کارشناسان این بازار برشمرد و افزود: لازم است پایانه صادراتی برنج مازندران مقدار مستمر و ثابتی را برای عرضه برنج پیش بینی کند تا در آینده به جایگاه خود در بازار بورس و همچنین سرمایه گذاران آسیب نزند.

وزیر اقتصاد یکی دیگر از الزامات ورود برنج مازندران به بازار سرمایه و همچنین جلوگیری از واردات برنج را تولید متنوع آن دانست و اظهار داشت : برنج کشور به خصوص مازندران به دلیل تقریبا تک محصولی و کیفیت مرغوب قیمتی بسیار بالا دارد که فقط در سبد قشر خاصی قرار می گیرد. لازم است کشاورزان اقشار دیگری را نیز در نظر بگیرند و برای جلوگیری از واردات برنج محصولات خود را متنوع کنند تا بر سر سفره طیف گسترده ای از مصرف کنندگان قرار بگیرد.

دژپسند تاکید کرد: زیرساخت های خوبی برای صادرات و همچنین ورود برنج مازندران به بورس بویژه از طریق پایانه صادراتی برنج آمل مهیا شده است که امیدواریم در کوتاه مدت این زیرساخت ها با تمام ظرفیت استفاده شود.

مازندران با داشتن ۲۳۰ هزار هکتار زمین شالیزاری، سالانه بیش از یک میلیون تن برنج سفید تولید و وارد بازار می کند. این میزان بیش از ۴۰ درصد نیاز کشور به برنج را تشکیل می دهد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.