• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
احمد طمراسی

پاسخ به مطالبات جدی مردم از تصمیمات قرارگاه امینت غذایی

  • کد خبر : 29781
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
پاسخ به مطالبات جدی مردم از تصمیمات قرارگاه امینت غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه امنیت عمومی در کشور با ظرفیتی که در دستگاه های امنیتی وجود دارد به خوبی مدیریت شده است، گفت: با اهتمام جدی و کم نظیر دولت به تنظیم بازار، تصمیمات قرارگاه امنیت غذایی پاسخگوی یکی از مطالبات جدی مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛  احمد طمراسی در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان فارس، با بیان اینکه به مقوله امنیت غذایی به عنوان یک اولویت ویژه باید پرداخته شود، ابرازکرد: تولید امروز تضمین کننده بازار آینده است و مدیریت امنیت غذایی بر پایه تولید محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت هوشمندانه امنیت غذایی صرفا تامین در زمان کمبود نیست، تصریح کرد: در بخش کشاورزی آشفتگی بازار در موارد عرضه مازاد نیز وجود دارد چرا که سرمایه گذار یا کشاورز متضرر می شود بنابراین اگر تولید کنترل نشود بازار را به راحتی نمی توان مدیریت کرد.

طمراسی؛ به امکان عرضه مستقیم کالا از طریق “سامانه بازرگام” نیز گریزی زد و افزود: این سامانه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران راه اندازی و مدیریت می شود.

او با اشاره به اینکه از سامانه مذکور به منظور توزیع هوشمند و عادلانه اقلام تنظیم بازاری در تهران استفاده می شود، اظهار کرد: به زودی برای کالاهای اساسی در استان فارس نیز راه اندازی می شود و در صورتی سایر دستگاه ها و یا شرکت های دانش بنیان سامانه و یا اپلیکشین دیگری برای این منظور داشته باشند در قرارگاه امنیت غذایی بررسی می شود.

به گفته وی؛ به دلیل وظیفه مندی مسئولین شهرستانی در اجرای تصمیمات و مشارکت بیشتر این افراد در تصمیم سازی ها، راه اندازی قرارگاه امنیت غذایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها در امتداد قرارگاه مرکزی و استانی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ از همه افرادی که پیگیر امور تنظیم بازار هستند به طور خاص دستگاه‌هایی که خارج از خانواده وزارت جهاد کشاورزی قرار دارند از جمله نیروی انتظامی، سازمان اطلاعات سپاه، بسیج و سازمان صمت به قدردانی کرد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.