• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
28

محیط‌بان دماوند تشییع و به خاک سپرده شد

  • کد خبر : 28535
  • ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
محیط‌بان دماوند تشییع و به خاک سپرده شد

«عباس میرزاکریمی» رئیس سابق محیط زیست شهرستان دماوند و از محیط بانان با سابقه و قدیمی شهرستان که توسط افراد ناشناس سوءقصد قرار گرفت و امروز تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN)؛ روز پنجشنبه با حضور برخی مسئولان، خانواده معظم شهدا، محیط بانان و اقشار مختلف مردمی، پیگر ارشد محیط دار عباس میرزاکریمی که در جریان بازگشت به منزل از سوی افراد ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفت، از درب منزل وی تشییع و در روستای گرمابسرد شهرستان دماوند به خاک سپرده شد.

محمد فریدی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم گفت: میرزاکریمی از پرسنل رسمی اداره محیط زیست شهرستان دماوند و از محیط بانان محیط زیست استان تهران بود.

وی با بیان اینکه میرزاکریمی طی سال‌های اخیر سابقه خدمت در شهرستان فیروزکوه، سرمحیط بانی انزها و شهرستان دماوند را دارد، گفت: شغل محیط بانی یکی از شغل های پرمخاطره و سخت است زیرا یک محیط بان در دل طبیعت، جنگل و کوهستان ها بطور ۲۴ساعته و دائم حافظ محیط زیست است و از آب و خاک و هوا و جانوران آن منطقه محافظت می کند.

فریدی ادامه داد: یک محیط بان در یک ماه ۱۸شبانه روز به صورت دائم در پست های محیط بانی مشغول خدمت است و با سلاحی که در دست دارد به تنهایی از خود محافظت می کند اما اگر افرادی قانونمدار نباشند، آن محیط بان همواره در خطر است و در این راه نیز محیط بانان بسیاری جان خود را از دست داده اند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند با اشاره به حادثه ترور میرزاکریمی توسط افراد ناشناس نیز گفت: ترور ایشان توسط مراجع مربوطه در دست بررسی و پیگیری بوده و مظنونانی که در این حمله مسلحانه دست داشتند، در حال شناسایی هستند که بعد از شناسایی آنان توسط نهادهای قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

تاکنون افرادی شناسایی نشده اند

محمدتقی تقی زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند نیز در خصوص این حادثه به خبرنگاران گفت: سوء قصد به یکی از پرسنل محیط زیست شهرستان دماوند که در ساعت ۲۱ سه شنبه شب اتفاق افتاد، بلافاصله به همراه عوامل انتظامی و اطلاعاتی در محل حضور یافتیم.

وی ادامه داد: بر اساس شواهد اولیه، این محیط بان بر اثر اصابت تعدادی از گلوله های شلیک شده به سمت وی از سوی مهاجمان، موجب جراحت سنگین شد و فوت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند تصریح کرد: اطلاعات اولیه حاکی از  تیراندازی به سمت خودرو وی بوده و پرسنل آگاهی نیز از همان ابتدا تحقیقات همه جانبه خود را آغاز کردند.

تقی زاده تاکید کرد: تاکنون افرادی در این حادثه شناسایی نشده اند ولی مظنونانی برای دستگاه قضایی وجود دارد اما اینکه تعلق به مکان و یا گروه خاصی باشد در دست نیست و مظنونان از افراد مختلف هستند که امیدواریم در اسرع وقت نسبت به شناسایی و مجازات آنان توسط دستگاه قضا اقدام شود.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=28535

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.