• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
دهقان پور تشریح کرد:

شمار مراکز جهاد کشاورزی فارس به ۹۵ مرکز رسید

  • کد خبر : 33393
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
شمار مراکز جهاد کشاورزی فارس به ۹۵ مرکز رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با افتتاح و آغاز به کار دو مرکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستان های آبرود شور و جنت در شهرستان داراب، تعداد این مراکز در این استان به ۹۵ مرکز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛ مجتبی دهقان پور در آئین افتتاح مرکز جهاد کشاورزی جنت شهرستان داراب تصریح کرد: ارتباط مستقیم و تنگاتنگ بهره برداران و کارشناسان به منظور افزایش بهره وری تولید از مهم ترین اهداف مد نظر برای توسعه مراکز خدمات جهاد کشاورزی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن برخی خدمات در حوزه جهاد کشاورزی همانند سایر دستگاه ها مد نظر وزارت جهاد کشاورزی نیز است، اظهار کرد: در کنار توسعه این فناوری ها به دنبال تقویت ارتباطات مستقیم به منظور بهبود بهره وری و افزایش تولید در سطح مزارع نیز هستیم.

وی به برخی از چالش های پیش روی بخش کشاورزی استان فارس نیز پرداخت و ابراز کرد: یکی از مواردی که در شهرستان های داراب، زرین دشت، جهرم و قیروکارزین با آن مواجه ایم عارضه زوال مرکبات است، همانطور که قبلا نیز تاکید شده تحقیقات باید به سمت مسئله محوری حرکت کند، امیدواریم محققان بتوانند با کمک بخش اجرا و باغداران به راه حل های مناسب برای مدیریت این عارضه برسند.

او به موضوع رفع تداخلات اراضی به عنوان یکی از سیاست های کلان و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: براساس تاکیدات مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی سند دار شدن اراضی کشاورزی را دنبال می کنیم و پروژه رفع تداخلات را پیش می‌بریم، امیدواریم بتوانیم این سیاست را گسترش داده و به سند دار شدن اراضی کمک کنیم.

دهقان پور رتبه ۳۱ استان فارس در سال گذشته در رفع تداخلات اراضی را یادآور شد و افزود: در طول یک سال گذشته با تلاش های صورت گرفته در مجموع به رتبه ۱۹ در رفع تداخلات ارتقا یافته ایم و منحصرا بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۱ تا کنون در رتبه هشتم کشور قرار داریم. تلاش می کنیم عقب ماندگی های سنوات گذشته را جبران کنیم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ در بحث سنددار شدن با توجه به تقاضا محور بودن عملیات اجرایی، باغداران و کشاورزان می بایست درخواست های خود را به ادارات ثبت اسناد شهرستان ها تسلیم کنند تا روند صدور اسناد پیگیری شود.

 آئین افتتاح مرکز جهاد کشاورزی جنت شهرستان داراب با حضور محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، پژمان فتح الهی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی، فرهاد سعدی فرماندار شهرستان داراب و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=33393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.