• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
بی سابقه ترین خسارت وارد شده به انجیرستان دیم دنیا

خسارت ۱۱۷۶۰ میلیاردی به محصول انجیر در استهبان فارس

  • کد خبر : 31847
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
خسارت ۱۱۷۶۰ میلیاردی به محصول انجیر در استهبان فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان گفت: بر اثر سیل و طوفان در مرداد ماه، ۱۱هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال خسارت به محصول انجیر استهبان وارد شد.

مهدی اعیان منش با اشاره به این که بیشترین حجم خسارت در شهرستان در بخش کشاورزی بوده، گفت: بر اساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی درآخرین جمع بندی بیش از ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال خسارت بر اثر بارندگی و سیل وهمچنین  یکهزارو ۹۲۰ میلیارد ریال و خسارت بر اثر باد و طوفان به محصول انجیر استهبان وارد آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان با توجه به کاهش ۵۰ درصدی محصول انجیر گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۹ هزار تن انجیر از انجیرستان های شهرستان استهبان برداشت شود که ۵۰ درصد محصولات بدلیل بارندگی و طوفان با افت کیفیت مواجه خواهد بود.

اعیان منش در خصوص خسارت ترشیدگی میوه انجیرستان ها اظهار داشت: میزان خسارت ترشیدگی میوه انجیر تا کنون کمتر از حد مورد انتظارمان بوده ولی اگر روند کاهش دما ادامه دار شود درصد خسارت به محصول افزایش خواهد یافت.

آبخیزداری منحصر به فرد  انجیرستان های استهبان باعث شگفتی شد

 

این مقام مسئول تصریح کرد: آبخیزداری منحصر به فرد  انجیرستان های استهبان باعث شگفتی شد به گونه ای که با توجه به اینکه شاهد به راه افتادن رودخانه های فصلی بودیم مانع به راه افتادن  سیل در شهر  و دشت ها شدند و در زمین های منابع طبیعی رودخانه ها طغیان کردند که فاقد انجیرستان و طرح آبخیزداری بودند.

وی در خصوص خسارت وارد آمده به جاده بین باغات اعلام کرد: خسارت ها توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام گردیده است.

اعیان منش در خصوص بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تعهد کم بیمه محصولات در خصوص پرداخت غرامت باید نسبت به ترمیم این مقوله نیز اقدامی عاجل انجام گیرد تا در این مواقع گوشه ایی از خسارت وارده به باغدار جبران گردد و باغدار میل و رغبتی به بیمه نمودن محصول خود داشته باشند .

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=31847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.