• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست

توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی فارس

  • کد خبر : 31131
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی فارس

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر امن برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،گفت: فرمانداران نقش بسیار مهمی در اجرا و به نتیجه رسیدن آن دارند.

به گزارش پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛ 

محمدجواد عسکری در نشست هم اندیشی “توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان فارس” که با حضور فرمانداران این استان برگزار شد، با بیان اینکه چهار ماموریت برای فرمانداران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دعوت از سرمایه گذاران، حمایت از تولید داخلی، حذف بروکراسی های اداری از جمله این ماموریت ها است.

وی با بیان اینکه ماموریت بعدی در حوزه بانک ها است، ابراز کرد: ۱۵ درصد از اعتبارات بانک ها به غیر از بانک کشاورزی باید در حوزه بخش کشاورزی عملیاتی و اجرایی شود تا تولیدکنندگان بتوانند با خیال راحت فضای تولید را فعال و به روز کنند.

عسکری با اشاره به اینکه استان فارس یکی از استان های پیشرو در بخش کشاورزی است   و ۳۵ درصد اشتغال مربوط به این استان است،گفت: نقشه راه توسعه کشاورزی استان فارس در قالب برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت اجرایی می‌شود و یک ماه آینده در این راستا فرمانداران باید گزارش ارائه دهند.

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: در نقشه راه مذکور به موضوع صادرات محصولات کشاورزی توجه ویژه‌ای شده و علاوه بر تلاش برای راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، تسهیلاتی هم در قالب یارانه سوخت هواپیما برای تسهیل صادرات هوایی این محصولات به کشور‌های همسایه در نظر گرفته شده است تا استان فارس پایلوت تولید، اشتغال و ارزآوری شود.

به گفته وی؛ بسترسازی لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی از دیگر موارد در نقشه راه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: یکی از بحث های جدی دانش بنیان کردن بخش کشاورزی در استان فارس است دانشکده های کشاورزی در سطح استان کنار سازمان تحقیقات قرار بگیرند و خروجی داشته باشند.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=31131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.