• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

تجلیل از دکتر کردوانی برای پیشگامی در اجرای اهداف توسعه هزاره ملل متحد

  • کد خبر : 2163
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

به گزارش ایرنا از گروه بین المللی توسعه پایدار، مدیرعامل این گروه و فعال بین المللی در حوزه توسعه، در جریان اعطای لوح یادبود به دکتر پرویز کردوانی، از اقدامات وی در جهت نیل به محیط زیستی پایدار و سرزمینی آباد قدردانی کرد. دکتر علی جوادی پویا، نتیجه کوشش های علمی و عملی کردوانی را […]

به گزارش ایرنا از گروه بین المللی توسعه پایدار، مدیرعامل این گروه و فعال بین المللی در حوزه توسعه، در جریان اعطای لوح یادبود به دکتر پرویز کردوانی، از اقدامات وی در جهت نیل به محیط زیستی پایدار و سرزمینی آباد قدردانی کرد.
دکتر علی جوادی پویا، نتیجه کوشش های علمی و عملی کردوانی را مصداقی بر اجرای اهداف توسعه هزاره ملل متحد (The UN Millennium Development Goals) به ویژه اصل هفتم این اعلامیه مبنی بر تضمین پایداری محیط زیست (Ensure Environmental Sustainability) خواند.
در لوح سپاس گروه بین المللی توسعه پایدار از پرویز کردوانی به عنوان نماد کویرشناسی (The ICON of Eremology) یاد شده است.
افزایش آگاهی عمومی علیه بیابان زایی، بهبود پژوهش های مرتبط با کویر و بیابان و نیز ترویج بیابان زدایی و پیشگامی در مسوولیت اجتماعی از جمله موارد ذکر شده در متن این لوح است.
نظر به اینکه طرح های محرک توسعه (flagship) می تواند نقشی موثر در تحقق اهداف توسعه هزاره ملل متحد، به ویژه در سال پایانی آن (۲۰۱۵) ایفا کند و همچنین به عنوان نمونه هایی ارزشمند برای تبلور شعار «آینده ی پایدار» در منظر ملی و جهانی مطرح شود، گروه بین المللی توسعه پایدار در پی آن است تا با رایزنی و هم افزایی میان نهادها و سازمان های بین المللی و نیز مساعدت چهره های برجسته ای که عمر گرانبار خود را در مسیر دستیابی به توسعه پایدار صرف کرده اند، طرح هایی را به عنوان پروژه های محرک توسعه ارائه کند و همگام با اقدامات جهانی، راهگشای این مسیر در ایران باشد.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=2163

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.