• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس: 

به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام مولد عشایری ۳ کیلوگرم نهاده به دامداران عشایری تحویل داده می شود.

  • کد خبر : 29788
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
به ازای هر کیلوگرم وزن زنده دام مولد عشایری ۳ کیلوگرم نهاده به دامداران عشایری تحویل داده می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس خاطرنشان کرد: در این سیاست‌های حمایتی ساماندهی و نگهداری دام مولد عشایر استان و خرید دام مازاد برای مقابله با شرایط خشکسالی مورد توجه قرار گرفته و در حال اجرا می باشد. به منظور حفظ دام مولد توسط عشایر، شرکت پشتیبانی امور دام به ازای هر کیلوگرم وزن دام زنده مولد (با میانگین وزنی ۴۰ کیلوگرم) میزان ۳ کیلوگرم جو با قیمت مصوب دولتی تحویل می دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی (IANN) ؛  رهام رحمانی حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی و عشایر را از اهم وظایف این شرکت دانست و ادامه داد : برای اجرای سیاست نگهداری دام مولد توسط عشایر، کمیته ساماندهی و نگهداری دام عشایر در استان با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان امور عشایری، پشتیبانی امور دام و با حضور نماینده عشایر تشکیل شده است. وظیفه این کمیته شناسایی عشایر واجد شرایط، ثبت اطلاعات دام های مولد بر اساس اطلاعات موجود در معاونت بهبود تولیدات دامی، امور عشایر و دامپزشکی و معرفی دامداران واجد شرایط به شرکت پشتیبانی امور دام جهت تحویل نهاده و در انتها ارزیابی وضعیت دام های مولد در پایان مدت نگهداری در خصوص کشتار و یا نگهداری جهت تولید مثل می‌باشد.
رحمانی تحویل نهاده به دامداران عشایر استانی را به صورت مدت دار سه ماهه با نرخ مصوب در قبال اخذ ضمانتنامه بانکی و در صورت عدم ارائه ضمانتنامه بانکی فروش به صورت نقدی دانست.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس در خصوص سیاست خرید حمایتی دام روستایی گفت: براساس تصویب نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی در مقابله با خشکسالی، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام خرید دام سبک و سنگین روستایی می نماید.
وی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم بره نر پرواری زنده ۴۰ تا ۵۵ کیلوگرم ۶۲ هزارتومان تعیین شده که ۵۳ هزار تومان آن نقدی و به ارزش ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می‌شود. همچنین قیمت هر کیلوگرم گوساله نر پرواری زنده ۴۰۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم ۵۹ هزار تومان تعیین شده که ۵۰هزار تومان آن نقدی پرداخت و به ارزش ۹ هزار تومان باقیمانده نهاده تحویل داده می‌شود.
رحمانی تصریح کرد: تولیدکنندگان عزیز باید دقت کنند که دام های سبک و سنگین ارسالی به کشتارگاه محل خرید (کشتارگاه بهین مرودشت)باید سالم بوده و مورد تائید دامپزشکی باشند تا در فرایند خرید این شرکت مشکلی بوجود نیاید.

لینک کوتاه : http://iann.ir/?p=29788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت پایگاه خبری کشاورزی و منابع طبیعی در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • در صورت مشاهده پیام های غیر اخلاقی توسط پلیس فتا پیگیری میشه
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با موضوع باشد منتشر نخواهد شد.